سئو سایت رستوران
سئو سایت رستوران، انتخاب هوشمندانهای است که به رستوران شما اعتبار و شهرت بسیاری را میبخشد. بسیاری از مالکین رستورانها، علاوه بر فعالیت در شعبه حضوری، مایل به ایجاد بستری جهت فروش آنلاین غذای خود نیز میباشند و یا در صورت عدم دسترسی به یک مکان، به ارائه خدمات مورد نظر تنها به صورت آنلاین میپردازند. بنابراین در صورت به کارگیری اصول سئو، قادر خواهید بود تا است تا بیش از پیش به اهداف تجاریتان نزدیک شوید.
روشهای مفید برای سئو صحیح وبسایتها
- ظاهری مناسب برای سایت برگزینید.
- در پیِ اجرا ساختن راه حلهایی باشید که سرعت سایت به چندین برابر افزایش یابد.
- از بهینهسازی سایتتان برای موبایل نیز غافل نشوید.
- ویدیویی از فضای اصلی رستوران خود تهیه نمایید و آن را در صفحه نخست سایت به اشتراک بگذارید. در این صورت، گامی مثبت در جهت افزایش شناخت مشتریان از رستوران خود برخواهید داشت.
نکات مهم در سئوی سایت رستوران
- در استفاده از کلمات کلیدی محتاط باشید: سئو تاکتیکی راهبردی برای دریافت ترافیک بیشتر از طریق موتورهای جست و جو میباشد. البته که امتیازات سایتهای سئو شده را نمیتوان تنها به این مسئله محدود نمود! چرا که اگر به بررسی چارچوب کلی موتورهای جستوجوی گوگل بپردازید، متوجه این مسئله خواهید شد که تأکید مالکین و طراحان آن، بر طراحی روان، سریع و جذاب سایتشان است.
البته که آنها در این میان، از توجه به کیفیت محتوای ارائه شده خود نیز غافل نمیشوند. بنابراین در صورتی که قادر باشید، قوانین سئو را به خوبی بر روی سایت خود پیاده سازی نمایید، آنگاه علاوه بر آن که به خوبی موتورهای جستوجوی گوگل را با سایت خود آشنا میکنید، به شکلگیری رضایت کاربران نیز کمک شایانی خواهید نمود. چرا که در این صورت، رابطه خوبی بینتان شکل گرفته و پیامد این اتفاق نیز در آینده وبسایت شما، تاثیرات مثبتی را بر جای میگذارد.
- بهینه ساختن تصاویر، اَمری کمک کننده است: سایتهایی که با سرعتی کند پایه گذاری میشوند، در ادامه عمکلرد ضعیفی را هم خواهند داشت. بنابرایت زمانی که شما تصاویر بزرگ و در عین حال با کیفیت را مورد استفاده خود قرار میدهید، قدمی مخرب در راستای کاهش سرعت سایت خود بر میدارید و اگر صفحه شما نیز به سرعت بارگیری نشود، آنگاه شانستان برای حضور در فهرست نخست موتورهای جست و جوی گوگل کاهش خواهد یافت. بنابراین فرقی ندارد در کدام بخش از مسیر بهینه سازی وبسایت خود هستید.
به این مرحله از کار توجه کافی را داشته باشید. چرا که در وبسایتهای رستورانها، تصاویر، قابلیت زیادی در جلب توجه کاربران و البته ماندگاری در ذهن آنان دارند که البته این اتفاق، منجر به شکل گیری تمایل در آنها برای انجام خرید از رستوران شما میشود.
- در پیشبرد مبحث لینک سازی، با دقت عمل کنید: لینک سازی داخلی که مرتبط با مبحث « سئوی داخلی » میباشد، از بهترین روشهای شبکه سازی داخلی سایت محسوب میگردد. زمانی که یک شبکه را در سایت خود داشته باشید، به راحتی قادر به انتقال کاربران از یک صفحه به صفحه دیگر خواهید بود.
البته که با این اقدام، ربات های گوگل را در به نحوی هدایت خواهید نمود که کارشان را به درستی انجام دهند و به تمامی بخشهای سایت، توجه کافی را داشته باشند. اگر به تازگی قدم در مسیر سئوی سایت رستوران گذاشتهاید، از توجه به این مسئله غافل نشوید که لینک سازی بیوفقه و مکرر، گوگل را نسبت به وبسایت شما شکاک ساخته و در نتیجه هدفی که از انجام این اقدام در ذهن دارید، میسر نمیشود. بنابراین در انجام لینکسازی که یکی از مهمترین مباحث سئو میباشد، محتاط باشید تا در نهایت از این راه، به نتایج مثبتی نیز دست یابید.
سئو سایت رستوران، چه مزایایی را برای مالکین به ارمغان می آورد؟
سئو سایت شما را در معرض دید عموم کاربران قرار داده و بدین طریق، مسیر شکل گیری برند و افزایش فروش نیز برایتان هموار میگردد. در صورتی که وبسایتتان در صفحه اول نتایج موتورهای جستوجوی گوگل قرار بگیرد، آنگاه شما نیز موفق به دریافت 7%31 از کل کلیکهای گوگل خواهید شد.
البته که هر چقدر در میان سایتهای نمایش داده شده توسط گوگل به سمت پایین برویم، این عدد کمتر میشود اما اگر بتوانید به درستی اصول سئو را به کار گیرید، آنگاه در رده سایتهای پربازدید گوگل که کلیکهای فوق العادهای را هم از آنِ خود میکنند، قرار خواهید گرفت. البته که نمیتوان گفت حضور در صفحه دوم موتورهای جستوجوی گوگل، هیچ گونه مزایایی برای مالکین وبسایتها به ارمغان نمیآورد اما به طور کلی، مزایای چشمگیر و بهبود دهنده سئو در صفحه ابتدایی نهفته است.
به طور کلی، سئو سایت را نمیتوان کار راحتی دانست. چرا که در هنگام طراحی وبسایت، ساختار طراحی و اصطلاحا برنامه نویسیِ حرفهای، حرف اول را میزند. بنابراین چنین میتوان نتیجه گرفت که بهینه سازی هر وبسایت، اَمری تدریجی و در عین حال پرزحمت اما با نتایج عالی است.